;
Το πρόγραμμα περιήγησής σας δεν υποστηρίζεται πλέον. Κατεβάστε το προτιμώμενο σύγχρονο πρόγραμμα περιήγησής σας και μείνετε ασφαλείς!

Skills in Marketing and Sales

Digital Marketing | Growth Hacking
-
Διάρκεια
9 Ώρες
Επίπεδο
Εισαγωγικό
Γλώσσα
Ελληνικά

Adding value for customers and companies in a rapidly changing business environment

Το μάρκετινγκ και οι πωλήσεις αποτελούν βασικούς πυλώνες κάθε επιχείρησης και έχουν ως στόχο τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για τις επιχειρήσεις και την παροχή επιπρόσθετης αξίας στους πελάτες.

Στο σημερινό ψηφιοποιημένο και άκρως ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον η ευθυγράμμιση του μάρκετινγκ και των πωλήσεων αποκτά μεγάλη σημασία και παίζει καθοριστικό ρόλο στην θετική εμπειρία του πελάτη.

Σε αυτό ακριβώς εστιάζει η σειρά των έξι διαδικτυακών σεμιναρίων που  διοργανώνει ο ΣΕΒ με την Ελληνοαμερικανική Ένωση, και η οποία απευθύνεται σε  στελέχη μάρκετινγκ και πωλήσεων, επιχειρήσεων -μελών του ΣΕΒ.


1st - 2nd webinar: Marketing and Sales Strategies and Practices for Effectiveness

  • Upskilling in marketing and sales: SEV and HAU research studies concerning sales reps skills and competencies
  • B2C sales interaction based on customer segments
  • The future of B2B sales
  • Is Marketing a Science or an Art?
  • Models of Marketing and sales strategies and practices for effectiveness
  • Marketing/sales operations responsibilities in a digitized environment
  • Characteristics of modern selling - The selling world
  • The sales force effectiveness drivers make the difference
  • Managing the marketing and sales effort
  • The sales process
  • The interaction model -marketing and sales processes in the digitalization era

3rd - 4th webinar: Customer-centric strategic orientation

  • Marketing and Sales alignment – the missing link
  • Aligning RM, HRM and Sales
  • Behaviorism matters
  • Customer-centric orientation vs. product-centric orientation
  • Case studies: Nutella: customer-centric practices / Mercedes Benz: online marketing practices
  • The desired set of skills and competencies for customer-oriented marketers
  • The Outside in (OI) Market oriented school of thought debate vs. the Inside Out (IO) Resource Based school of thought
  • Market strategies coverage
  • Customer segmentation dashboard

5th - 6th webinar: An effective customer journey - CX and Omni-channel marketing

  • The process of integrating the product-centric strategic orientation with customer-centric strategic orientation
  • Effective segmentation – Target marketing – Positioning and Brand management
  • A holistic business approach in managing optimal customer service experience
  • The complete guide to customer experience
  • Which techniques do you use to research and improve customer journey effectiveness?
  • NPS (Net Promoter Score) Calculation
  • CSAT (Customer Satisfaction Score)
  • CES (Customer Effort Score)
  • Customer Journey detaills / Touch points/context/qualities
  • How to calculate the ROI of your customer experience program
  • Omni-channel marketing/sales
  • A differentiated customer journey
  • Advantages of Omni-channel marketing
  • Integration: does it take time and effort?
  • Organizational changes

logo_sev_gr_high-(1).png

Damianos Giannakis
Associate Professor, Hellenic American University, Nashua, NH. USA

Dr. Damianos Giannakis is an Associate Professor in marketing at Hellenic American University, Nashua, NH.He holds a Ph.D. in Marketing from the University of Strathclyde, Glasgow, Scotland, UK. He ha ...

Μάθετε περισσότερα
Πίσω στην αρχή